Monday 8 July 2013

Sakit Tak Pakai Braces??

Awak . . . sakit tak pakai pakai braces??
Tak sakit la awak. Hahahaaa (gelak palsu)
Ni soalan yang selalu jugak la orang tanya kat aku masa awal-awal aku pakai braces 3 bulan lepas. Kira macam soalan spot exam la. Dan aku dengan penuh confident bagi jawapan. Hohooo
Yesss. Pakai braces mana ada sakit. Lepas pakai braces tu yang sakit woihh. Nak tumpah air mata emas aku ni bila duk tahan sakit gigi. 

itew akit igi pakai besi #muntahhijau

Benda normal la kan sakit sikit-sikit. Lama-lama hilang la. (pujuk hati)
Well sekarang dah bulan Julai. Cukup 3 bulan dah pakai braces ni. Sobsobbb. Terharu gilaaaa. 3 bulan wehh. Ulangtahun yang ke 3 bulan. Muahhhahahaa.
Sebelum ni braces aku ada dua warna je. Merah dan gold. 

ni haaa braces lama

Sekarang dah tukar braces baru. Baru tukar petang tadi kat klinik gigi tersayang. Hewhewwhee~ (gelak tutup mulut)
Excited gila kot nak tukar braces baru. Korang tak pakai braces memang la. Mana rasa apa kami pemakai braces ni rasa. Excited petala ke-7 haa. 
Hari tu duk pongpangpongpang dengan Kelly kat twitter. Dia suggest kat aku suruh buat colourfull. Wahhhh. Muntah pelangi wuihhh. Dia cakap kalau aku buat colourfull, confirm dia pandang aku tak berkedip. 
Well Kelly my dear friend! As you wish. Aku tukar braces warna warni muntah pelangiiiiiii. Yeayyy!

merah-biru-hijau-kuning-purple-pink semua adaaaaa

Mohon ampun yeee gambor tak clean and clear. Biasalah. Fon aku murah jewww. Cap ayam. Baling kat anjing, anjing return balik wooohh. Hahaahaa.
Sakit tak awak lepas tukar braces baru ni??
Sakit gilaaaaaaa tau tak???

Dentist tersayang dah tukar besi baru. Bukan getah braces je dia tukar. Dengan besi-besi atas bawah dia tukar tadi. Ingatkan getah je. Cehhhhh.
2 jam pertama tak sakit la. Tak rasa apa. Sebab masa tu tengah excited, happy-happy gigi baru lagi kan. Haaaa lepas 3-5jam.. Hambeekkk kau. Sakit kot. Macam awal-awal pakai braces. Sebabnya dentist tercinta dah tukar besi. So untuk manfaat sejagat, dia ketatkan besi tu untuk betulkan gigi yang tak betul. Sobsobbbb. T.T Sakit makkkkk.
("mak tak sakit. mak tak pakai braces", jawab mak penuh sarcastic)

OKAYYYY MAK :'(

Aku sabar dan tabahkan hati. Gigih menanti hari-hari untuk gigi dah tak sakit tiba. Sabar. . . Sabar. . . 



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saya Punya Lilypie

Lilypie Trying to Conceive Event tickers